השבוע באשדוד | מו"ל: מנחם גלילי
עומס חריג במיון ׳אסותא׳ ומחסור במיטות
כמו במוסדות רפואיים נוספים, פועלים הצוותים הרפואיים בתנאי לחץ משמעותיים, תוך ניסיון להעניק טיפול לכלל המטופלים. יש להדגיש, כי למרות העומס הכבד, הצוותים ממשיכים לפעול במסירות רבה ובמקצועיות, לעיתים תוך עבודה סביב השעון, במטרה לתת מענה רפואי מיטבי ככל הניתן. המציאות בשטח מחדדת שוב את הפער בין הצרכים הגוברים של הציבור לבין היכולת המערכתית לתת מענה מיידי ומעלה שאלות כבדות משקל בנוגע להיערכות מערכת הבריאות למצבי חירום מתמשכים. נכון לעכשיו, הציבור נקרא לגלות סבלנות, אך במקביל גוברת הדרישה לבחינה מחודשת של המשאבים, התקנים וההיערכות במערכת הבריאות, כדי למנוע הישנות מצבים דומים בעתיד. מאסותא אשדוד נמסר: "על רקע מצב החירום והלחימה, צוותי המלר"ד בבית החולים הציבורי
תמונת מצב מדאיגה עולה מהמחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, שם נרשם עומס חריג במיוחד, עד כדי תפוסה מלאה וללא מיטות פנויות. על פי עדויות של מטופלים ובני משפחותיהם, המיון נמצא במצב של עומס קיצוני, כאשר חולים ממתינים זמן רב לקבלת טיפול ולעיתים אף ללא מענה ראשוני מספק. חלק מהפונים מתארים תחושת חוסר אונים וטוענים, כי גם מקרים רפואיים מורכבים אינם זוכים למענה מיידי כפי שמצופה. ״זה נראה כמו קריסה של המערכת״, סיפר אחד המלווים, ״אין מיטות, אין מקום לזוז והצוות פשוט לא עומד בעומס״. עם זאת, גורמים במערכת הבריאות מציינים כי התקופה הנוכחית מאופיינת בעומסים חריגים בכלל בתי החולים, על רקע המצב הביטחוני והעלייה במספר הפניות למלר”דים. בבית החולים אסותא אשדוד,
פצועים טופלו ב׳אסותא׳ אשדוד מתחילת המלחמה 131
אסותא אשדוד פועלים בימים אלה כחלק מהמאמץ הלאומי, בעצימות גבוהה ובמסירות רבה. לצד המשך מתן טיפול שוטף לכלל המטופלים, אנו ערוכים לכל תרחיש ומספקים מענה מיידי גם לאירועים ביטחוניים. ריבוי האירועים מוביל לעלייה במספר המטופלים הפונים למיון, ולעיתים נוצר עומס נקודתי במלר"ד. הצוותים פועלים כל העת לצמצם עומסים ולשמור על איכות, זמינות ורציפות הטיפול. נציין כי המלר"ד של אסותא אשדוד דורג בין המובילים בישראל בדו"ח משרד הבריאות שפורסם לפני כארבעה חודשים, בין היתר בפרמטרים של זמן מיון ראשוני וזמן בדיקת רופא למטופלים".
פצועים מנפילת הטיל 3 בערד, טופלו ב׳אסותא׳ שלושה פצועים מנפילת הטיל בעיר ערד פונו למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. בין הפצועים גם פעוטה . על פי הודעת בית החולים, 3 בת השלושה הגיעו באופן עצמאי ואובחנו עם פגיעות הדף. מצבם הוגדר קל ולאחר קבלת טיפול רפואי במלר"ד, הם שוחררו לביתם. בבית החולים מציינים כי מאז תחילת מבצע "שאגת הארי" פצועים, 131 טופלו במלר"ד כאשר מרביתם נפגעו בדרכם למרחבים המוגנים בזמן אזעקות.
תמי אברהמי, אשדוד היום
שר האנרגיה אלי כהן ואלוף פיקוד העורף הגיעו לחמ״ל העירוני
אשדוד ממשיכה לעמוד בקו האש - אך גם בחזית ההיערכות האזרחית. היום התקיים בעיר ביקור עבודה מקיף של מפקד פיקוד העורף, אלוף שי קלפר, שבחן מקרוב את פעילות העירייה מאז תחילת מבצע “שאגת הארי”. במהלך הפגישה הוצגה בפני מפקד הפיקוד תמונת מצב רחבה של פעילות כלל מערכי העירייה, לצד שיתוף הפעולה ההדוק עם גורמי פיקוד העורף. במהלך הישיבה הציג ראש העיר, ד”ר יחיאל לסרי, את עיקרי ההיערכות העירונית ואת הצעדים שננקטו בשטח מאז תחילת המבצע, והדגיש את חשיבות התיאום בין כלל הגורמים הפועלים בעיר.
כמו בכל יום, גם השבוע התקיימו הערכות מצב יומיות בראשות ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, ובהשתתפות הנהלת העיר, ראשי המכלולים וכוחות הביטחון. בהערכת המצב השתתף שר האנרגיה, ח”כ אלי כהן, חבר הקבינט הביטחוני. השר מציג סקירה ביטחונית-מדינית לכלל ראשי המכלולים. בנוסף, ציין את קידום הקמת חוות האנרגיה הגדולה בישראל ואת הפיכת מתחם אשכול למרכז מודרני , בהשקעה AI לאנרגיה, תקשורת ופארק מיליארד ש”ח. 10 כוללת של מעל כמה שעות לאחר מכן, התקיים ביקור מפקד פיקוד העורף האלוף שי קלפר הדגיש את היערכות העיר מאז תחילת המבצע.
שר האנרגיה אלי כהן קיבל סקירה בחמ״ל העירוני אלוף פיקוד העורף שי קלפר עם ד״ר לסרי (צילום: שמואל דוד)
27.3.2026
26
Made with FlippingBook Annual report maker